Fortsätt till huvudinnehåll

Sommarvirkning



Tillbaka i skolan efter sommarlovet. Och vilket sommarlov vi fick!!! Vi har gjort en massa roliga saker med hela familjen, men självklart har jag hunnit virka en hel del också. Tex den här, filten som jag började med i våras blev färdig i början av sommaren. Kommer bli väl använd till alla höstkvällar framöver. Tack Åsa och elever för härlig inspiration! Den är virkad i Drops Nepal och mönstret hittar du här. Jättekul har den varit att göra. Ihopvirkad på eget sätt med det som kallas "continuosly join", Jag började i övre högra hörnet och virkade ihop ruta för ruta, utan att behva fästa tråden mellan varje ruta. Perfekt för mig som tycker att det är tråkigt att fästa trådar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Krokodil-virkning

Nu har jag äntligen testat crocodile-virkning (Vad kan det heta på svenska? Måste kolla upp det!) Man får kolla ordentligt och försöka lyssna och förstå hur han gör, allt är ju såklart på engelska. Ska se om jag hittar nån ännu bättre video.

Laptopfodral

7or och 8or på Veingeskolan har fått en-till-en-datorer. Som en naturlig följd letades det mönster på Laptopfodral, och det här mönstret hittade en elev.

Sy ett eget laptopfodral

Sytt direkt efter beskrivningen:


Jag har testat att sy upp det, blir ganska tight, men det beror ju helt på hur man vill använda sitt fodral, hur man vill ha det. Rätt tjockt att sy genom alla lager, som i beskrivningen, så jag ska låta eleverna vändsy istället, så får vi se om det blir lättare. Nu är första eleven färdig med vändsytt fodral och så här blev det:



Virkat hjärta

Världens lättaste hjärta att virka hittar du HÄR! Cornflower blue heter bloggen som visserligen är på engelska, men det löser man rätt lätt genom att titta på bilderna. Och har man virkat ett blir det gärna fler!