Fortsätt till huvudinnehåll

Virkad väska av african flowers

Ibland går det inte riktigt som man tänkt sig... Vet inte varför bilden vred sig när jag skulle ladda upp den, och jag kan inte vrida den rätt igen, men, men. Så här blev i alla fall min lilla väska av african flowers som jag gjorde i somras. Jag är med i en grupp på facebook som heter "Virka mera" där en massa människor lägger upp bilder på vad de gjort eller ställer frågor. I somras var det väldigt mycket african flowers som tillverkades och då blir man så lätt inspirerad och vill testa själv! Resultatet då blev den här:
När jag nästan hade gjort alla blommorna, var det nån som ställde en fråga i gruppen om just AF, och helt plötsligt började jag räkna och kolla på mina egna och upptäckte att jag gjort ett fel i mina blommor hela tiden. Så kan det gå, som sagt! Nu vet jag i alla fall både hur man egentligen inte ska göra, men också hur man ska göra egentligen. Blev ju helt ok ändå...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Eks lilla bod

En av sommarens små höjdpunkter var att besöka Eks lilla bod i Värnamo. Det är ren lycka att komma in i en sån butik med så mycket härliga garner och så trevligt bemötande. Man smittar sina barn också med sina intressen, både Anni och Ylva fick handla lite garn och satte igång att virka så fort vi kom hem igen. Jag brukar beställa en hel del garn just från Eks lilla bod på nätet, men det är nåt visst att få gå omkring och känna och titta på alla garner.




Laptopfodral

7or och 8or på Veingeskolan har fått en-till-en-datorer. Som en naturlig följd letades det mönster på Laptopfodral, och det här mönstret hittade en elev.

Sy ett eget laptopfodral

Sytt direkt efter beskrivningen:


Jag har testat att sy upp det, blir ganska tight, men det beror ju helt på hur man vill använda sitt fodral, hur man vill ha det. Rätt tjockt att sy genom alla lager, som i beskrivningen, så jag ska låta eleverna vändsy istället, så får vi se om det blir lättare. Nu är första eleven färdig med vändsytt fodral och så här blev det:



Krokodil-virkning

Nu har jag äntligen testat crocodile-virkning (Vad kan det heta på svenska? Måste kolla upp det!) Man får kolla ordentligt och försöka lyssna och förstå hur han gör, allt är ju såklart på engelska. Ska se om jag hittar nån ännu bättre video.